24 Haziran 2007 Pazar

"Mutlu Toplum" ve Yetenek İle İlişkisi

"Mutlu toplum" son günlerde aklımda olan bir konu..
Konuyla ilgili hiçbir kaynak okumuş değilim, sadece kendi düşüncelerimle anlatmak istedim bu konuyu..

Şimdi sizinle, Nasıl mutlu bir toplum olabiliriz? sorusuna yanıt bulmaya çalışacağız.. Sizinle diyorum çünkü bu konu ile ilgili fikirlerinizi bekliyorum, birlikte geliştirelim istiyorum..

"Mutlu toplum" konusu için kendini gerçekleştirme ve yabancılaşma kavramları, eğitim sistemi ve yeteneğimizin geliştirilmesi çok önemlidir.

Ben bu konuyu, yeteneğe bağlıyorum. Yani mutlu bir toplum olabilmemiz için, her birey, sahip olduğu yeteneği geliştirecek bir eğitim alırsa buna kavuşacağımıza inanıyorum...

"Çünkü yeteneği olan iş ile ilgilenen insan mutlu olur".

Peki, sizce eğitim sistemimiz farklı yeteneklerin geliştirilmesi için iyi mi yoksa eksik mi?
Tabi ki çok eksiğimiz var. Zaten bu nedenle şu anda çalışanların büyük bir yüzdesi yaptığı işten mutsuz.

Eğitim sistemimiz "çokyönlü" olmalı. Yani her yeteneğe hitap edebilmeli..
Bunun için çalışmalar yapılıyor sanıyorum ama hala istediğimiz yerde değil..

Felsefede bir kavram vardır, "Yabancılaşma".
Yabancılaşma; insanların kendi yeteneklerinden faklı bir şey ile ilgilenmesidir bir anlamda.
Yani toplumumuzdaki insanların çoğu kendilerine yabancılaşmış durumdadır.

Kendini gerçekleştirmek kavramını da önemli görüyorum konumuz için..
Kendini gerçekleştirme; insanın yeteneği olan işi yapması ve yapabildiğinin en iyisini yapmasıdır.. Kendini ulaşabildiğin en üst seviyeye kadar çıkarmaktır..

Okul öncesi dönemdeki çocukların yeteneklerini farkettiğimiz zaman onları küçük yaştan yönlendirmiş oluruz..
Unutmayın "yetenek" küçük yaşta keşfedilirse işe yarar.
Sevdiğimiz bir işi hemen öğrenemeyiz, bunun için çok zaman gerekir.İnsan küçük yaşta öğrendiği şeyleri ilerde geliştirebiliyor. Küçük yaşta keşfedilen yetenekler çok daha kolay geliştirilebilir.
Yetenekleri keşfedilen insanlar da sevdikleri bir işi yapmalarından mutlu olurlar..

Hiç yorum yok: