21 Haziran 2007 Perşembe

Müzik ve Matematik

Bu konu ile ilgili birkaç kaynak gördüm, hatta müzik ve matematik ilişkisi ile ilgili bir tez çalışması da varmış ama içeriğini pek bilmiyorum.
Okul öncesi çocuklarına iyi bir müzik eğitimi verilmesinin bir önemi de; matematik için iyi bir hazırlıktır.

Çocuklar müzik ile, notalarının değerlerini öğrenirler; dört vuruş (4v), üç vuruş (3v), iki vuruş (2v) , bir (1v) . Notaların değerlerini öğrenen çocuklar sayıların değerlerini öğrenmiş oluyorlar. Sonra yarım vuruşluk, bir buçuk vuruşluk gibi diğer notları da öğrenirler. Böylece çocuklar matematik hesaplarını daha iyi yapmaya başlıyor. Yani zorluk çekmiyorlar.

Şöyle bir örnek vermek istiyorum; 4/4lük ile yazılmış bir parçanın her ölçüsündeki notaların toplam değerleri dört vuruş olmalıdır. Ama bu notların biri yarım vuruş, biri bir vuruş,biri bir buçuk vuruş, biri de bir vuruştur. Çocuk buradan ne mi kazandı, toplamayı öğreniyor!
4/4lük ile yazılmış bu parçanın her ölçüsünün içinde 4 vuruş vardır ama notaların değerleri farklıdır. Ve çocuk değişik değerlerdeki notaları toplamayı öğrenmeye başlıyor. Bu matematiğe yardımcı olabilecek şeylerden biriydi.

Müziğin matematik için diğer önemi ise şudur ; dikkat etkeni!
Müzikte dikkat çok önemlidir. Çocuk dikkat etmezse notaları gereğinden daha uzun ya da daha kısa değerde çalarsa parça yanlış olur. Bunu anlamak için ise yetenek gerekmez, herkes anlayabilir. Parçanın yanlış çalınması, matematikte bir alıştırmayı dikkat eksikliği sonucu yanlış yapmaya benzer.

Müzikten öğreneceğimiz çok şey var.. Siz de bir enstruman çalmayı öğrenin.. ne kadar öğrenirseniz öğrenin ama başlayın. Yalnız bu çok sabır isteyen bir iş ama bir o kadar da zevk alacağınız bir şey..Ne demek istediğimi enstruman çalmaya başladığınızda anlarsınız..

6 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba. yazınız güzel, evet.

ben mesela ıslık çalarken bile dikkat etmeye çalışıyorum. nerelerde durup durmayacağımı, nerelerde uzatıp uzatmayacağımı karar verirken hayli uzatıyorum. ve bu işi yaparken bahsedildiği gibi matematikten yararlanıyorum. (yani bunu şimdi daha iyi anladım.)

bu yazıyı okuduktan sonra ıslık çalmayı bırakmaya karar verdim. kendime bir tane enstrüman edinmeliyim. sırf matematiği sevdiğim için :)

Okul Öncesi Paylaşım dedi ki...

:) abaküs e ilaveten ;

Matematik her alanda olduğu gibi müzikte de karşımızda..Ve matematik olmazsa eğer müziğin de pek bir anlamı kalmıyor..Bu ayrıntıyı bizlere hatırlattığın için teşekkürler arkadaşım :)

Son olarak,enstruman edinmek konusunda çok haklı olduğunu belirtmek isterim:) Gitar konusundaki bilgilerimi ilerleteceğime dair söz veriyorum :P

Sevgiler,saygılar :)

Mirela dedi ki...

yorumlarınız için çok teşekküler arkadaşlar..
kesinlikle enstruman öğrenin, ne kadar zor olsa da hiç bırakmayın.. çok faydası olacak inanın..

Adsız dedi ki...

ben müzik ve matematik ile ilgili yazdıklarınızı çok beğendim çok teşekkür ederim

Mirela dedi ki...

ben teşekkür ederim..

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar yaşlarınızın kac olduğunu bilmiyorum ama ben bu siteye yıllık ödevimiaraştırmak için girdim ewet gerçekten müzik ve matematik arasında buyüleyici bir bağlantı olduguna kesinlikle inanıyorum insan kendidini farklı farklı yorumlar ben hem bir sporcuyum hemde gitar öğrenmeye inanılmaz derecede eylenceli nekadar parmarmaklarım yorulsada ama öğrenmeye deyer