23 Haziran 2007 Cumartesi

Müzik Eğitiminin Önemi

Müzik, insanlara yeni bir bakış açısı kazandırır. insanların bütün alanlarda öğrenmesini kolaylaştırır.

Müzik ile küçük yaştan ilgilenmek gerekir. Çünkü müzik ile bu yaşlarda ilgilenen çocuklar çok yaratıcı oluyorlar. Gününmüzde müzik ile ilgilenmek yemek yemek, su içmek kadar doğal bir ihtiyaç olarak görülmektedir.

Müzik birçoğumuzun bildiği gibi ruhumuzu besler. Üzgün, mutlu,durgun... olduğumuzda müzik dinlemek isteriz.. Herhangi bir anda açtığımız müzik aslında bizim o andaki psikolojimizi ifade etmektedir.
Ben şahsen insanların kişiliklerinin sevdikleri müzik ile yakından alakalı olduğunu düşünüyorum.

Müzik ile ilgilenen çocukların kendilerine güvenleri artar.
Müzik, farklı yeteneklere sahip olan çocukların, yeteneklerinin en üst seviyeye ulaşmasında çok etkilidir. Müzik çalışmaları; ritm, enstruman, şarkı söyleme, dans etme ve her türlü müziği içermelidir. Bu nedenle okul öncesinde ve ilköğretim çağındaki çocuklara iyi bir müzik eğitimi verilmelidir.

Resim yaparken de çocuklara "Amelie" gibi parçaların dinletilmesi çok önemlidir. İnanın çocuklar o zaman daha yaratıcı oluyorlar.. Kısık sesli olsun.. Çocukların çok hoşlarına gidiyor.

Bir gün çocuklara akordenumu götürmüştüm, akordeonu o zaman tanıdılar. Daha önceden tanımış oldukları piyano ve org ile arasındaki fark ve benzerliklerini de öğrendiler. Önce bildikleri bir parçayı çaldım sonra yeni şarkımıza geçtik. Çok hoşlarına gitmişti.
O günden sonra akordeon olan her parçayı dinlediklerinde akordeonun sesini tanıdılar.
Burda çocuklar akordeon sesini ayırt etmeyi öğreniyorlardı.. Sonra da başka hangi enstrumanlar var diye soru soruyordum onlara.. Evet, burda sesleri ayırt etmekten bahsettik biraz...

Müzik öğrenmeyi eğlenceli ve kalıcı hale getirir.

Hiç yorum yok: