18 Haziran 2007 Pazartesi

Okul Öncesinde Müzikal Drama

Okul öncesi çocukları için “Müzikle Drama” diye bir konu olduğunu öğrendim yakın zamanda. Okuduğum kitapta bahsedilene göre; Müzikle drama, dramayı yapmadan önce (başlangıç için) ya da dramaya eşlik edecek bir müzik parçasının yer almasıdır.
Benim aklıma da şöyle bir şey geldi:
“Okul öncesi için müzikal drama” ; Çocukların konuşmayacağı sadece mimiklerle ve vücut hareketleriyle dinledikleri müziğin duygularını yansıtmalarını isteyeceğiz.
Bu, çocukların sessiz olmaları gereken bir ortamda kendilerini sessizce ifade etmelerine yardım eder / öğretir diye düşünüyorum. Mesela; üzgün, mutlu gibi yüz ifadelerini kullanabilecekleri dramlar yaptırmak çok faydalı diye düşünüyorum. Mimiklerini kullanmayı öğretmiş oluruz çocuklara.
Böyle dramaları yapmamızın diğer bir faydası da; çocukların enstrumantal bir parçayı anlamalarını yardım etmiş oluruz.
Özellikle Müzisyen olacak bir çocuğa bunları yaptırmak, o çocuk için çok faydalı olur. Diğer çocuklarda da müzik eserlerini anlamalarını sağlamış oluruz, özellikle klasik müziği dinleme keyfini bu yaşta çocuklara vermiş oluruz.
Bu dramaları yaptırırken klasik müziği de kullanmamız gerekir. “Klasik müzik insanların yaratıcılıklarını geliştirir ifadesini” unutmayalım.
4-5 yaş grupları için müzik parçası çok uzun olmamalı ve müzik parçası 2-3 duyguyu anlatmalıdır.
5-6 yaş grubunda ise müzik biraz daha uzun olabilir (tabi ki çocukarın sıkılmamaları gerekir). Müzik biraz hızlı, biraz yavaş çalınmışolabilir.
Bu dramaları yaptırmak için önce çocuklarla müzik parçası dinlenir. Sonra nasıl bir parça olduğu hakkında konuşulur ( mutlu ,üzgün v.s…) ve çocuklardan bir bu müzik eşliğinde hareketlerle ve mimiklerle bir drama yapmaları istenebilir...

Hiç yorum yok: